Powered by Blogger.
RSS

About

Ustaz Hamzah

Jam 2.30 pagi
duduk termenung, xtahu nak buat ape.....
buka laptob, taip YOUTUBE..pastu cari cerita upin & ipin
jumpa episod..Rasai Kemenangan..
layan sampai habis..tgk jam dah kul 2.55 pagi...
xrase rugi pun layan cerita tu sebab banyak sgt pengajaran yg ak dpt....
xtahu lh..dr kecik smpi skrg otak asik fikir kartoon je..tp ak x rase menyesal pun...
ok..balik cerita upin ipin....cerita tu simple je, psl aktiviti mase bln puase smpi masuk raye..
tp yg bestnya...dlm cerita tu ade watak nama abg hamzah..abg hamzah tu pun rupanya ustaz yg mngajar upin ipin mengaji mase bln ramadhan....suka layan watak ustaz ni..die simple tp byk ilmu....nak jd mcm die jugak...dlm mase yg sama...cepat2 mohon doa utk bertemu jodoh mcm ustaz ni..hu3...

Sebagai manusia biase, sesiapa berhak untuk menyimpan hajat sebagaimana besar pun..tp harus diingat...hajat bukan sbrg hajat, hajat punyai matlamat yang hakiki, usaha bkn sbrg usaha, usaha demi mencapai keradhaan ILLAHI..InsyaALLAH.....sama2 kita usahakan tanpa rase jemu..

Sekadar perkongsian..JOM WAT SOLAT TAHAJUT....Sambil2 muhasadah balik kekurangan diri dan dosa2 yg dah kita wat sehingga hari ni....basahkan lh lidah kita dengan menyebut nama ALLAH...pahatkanlh dlm hati sedlm-dlmnya nama ALLAH & RASULULLAH...tundukkanlah keegoan dan nafsu yg ada dlm diri kita ni dgn sujud bertafakur kpd ALLAH..mohonlh brsungguh kpd ALLAH utk keampunan dan pertambahkan nikmat iman dlm diri kita..Semoga hidup kita diberkati ILLAHI sepanjang masa...
perbaharui Azam dan Tekad untuk berkhidmat kerana Allah SWT 



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS